2013-06-29

Galen i skor

Jag, fru Sten, älskar skor. Jag kommer inte förbi någon skobutik utan att minst titta in. Jag känner mig inte bra om mina skor inte passar kläderna jag ha på mig. Och jag våga inte räkna hur många par skor jag äger. Jag vet att det är helt galet.

Vad har det med trädgården att göra? Jå, jag tycker dessutom att det är viktig att ta hand om sina fötter så bra det bara gå. Så jag kan unna mig att gå i högklackad då och då. Men när jag är ute i trädgården vill jag ha på mig skor som är säkra.

Igår snubblade jag nästan in i en skoavdelning. Det blev ett par fantastiska arbetsskor, snygga dessutom och för endast 189kr. Lite synd att den minska storleken var 39 även det är perfekt för mig. Men just den butiken har inte precis kvinnor med små fötter som målgrupp. Nu ska jag inviga dessa godingar! Känns hur bra som helst och säkert när jag är ute med grävgrep och spade. Och Herr Sten funderar när han har vägen förbi butiken för att införskaffa sig ett par också.
Första gång jag hörde honom att säga: Oh, .... vill jag också ha. Och ytterst osannolikt jag hör detta igen i samband med skor.


En underbar trädgårdshelg önskas!
Fru Sten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar